Arama

23 Eylül 2010 Perşembe

Sezon Öncesi Takım Analizleri: Beşiktaş Cola Turka





BEŞİKTAŞ COLA TURKA


Gelenler: Michal Ignerski (Lagun Aro), A.J. Ogilvy (Vanderbilt), Cüneyt Erden (Bornova Bld), Serhat Çetin (F.Bahçe Ülker), Bekir Yarangüme (Türk Telekom), Mustafa Abi (İTÜ)

Gidenler:
Brad Newley, Engin Atsür, Haluk Yıldırım, Muratcan Güler, Kevin Fletcher, Adem Ören, Kerem Özkan


Siyah beyazlılarda bu sezon neler yaşanabilir buna bakalım şimdi de...



Michal İgnerski Lagun Aro'dan yani ACB'den transfer edildi. 3 ve 4 numaraları oynayan oyuncu geçen sezonu 10.4 sayı - 3.4 ribaund - 0.5 asist ile tamamladı. Geçmiş senelerde Caja San Fernando ve Anwil Wloclawek'de de ter döktü. Forvet pozisyonunda tam manasıyla aranılan kan mı tartışılır aslında izleyip tam olarak karar vereceğiz ama hiç yoktan Cevher'e iyi bir yedek olabilir Polonyalı oyuncu...


A.J. Ogilvy adamımız... 2010 yılında pro kariyerine adım atan oyuncu NBA draftında yer bulamadı kendisine. Beşiktaş'ın bu 2.11'lik oyuncunun kolej kariyerinden etkilendiği kesin. Son 3 sezonda yaptığı istatistikler göze alındığında takımına 16-17 sayı 6-7 ribaund 1 asist ve 1.5blokluk bir katkı yapmış. Serbest atışlarda sorun yaşadığı bilgisi de mevcut! Geçen sene Brad Newley'den gelen katkıyı bu sene bu genç uzundan almaları muhtemel!


86 doğumlu bu oyuncumuzu ümit milli takımımızda izlediğimizde hafif artist tavrından dolayı biraz soğuk karşılamıştım ama şut stili ve kendine olan güveni ise bende bıraktığı izlerdi. Efes Pilsen alt yapısından sonra Tekelspor, Galatasaray Cafe Crown, Pınar Karşıyaka, Alpella ve son 2 sezondur da Fenerbahçe Ülker'de yer alıyordu. Fenerbahçe Ülker'de o şut atan adam gitti yerine savunma rolüne soyunan bir adam geldi. Mecburiyetten tabii... Tanjevic'in inadından bolca kenarda bekleyerek geçirdi son 2 sezonu ve basketbolu geriye gitti, ileri adım atması gereken zamanlarda! Bu sezon ise kara kartallarda daha fazla süre alıp o skorer kimliğini ortaya koymaması için bir engel yok!

Bir zamanların fırtına savunmacısı ama şut konusunda beni kanser eden oyuncusu... Mustafa Abi! Onu Fenerbahçe, Ülker ve sonrasında Efes Pilsen'de hep savunmacı yanıyla gördük. İnsanı illet eden bir tarzı vardı. Ama gereken yerlerde gereken şutları atabildiğine çok sır rastlamadım ben açıkçası. Fenerbahçe sonrasında Ülker daha sonrasında sırayla Beşiktaş, Efes Pilsen ve son olarak geçen sezon İTÜ'de forma giydi. Bu zeon yuvaya geri dönüş yaptı diyebiliriz. Hazırlık karşılaşmalarında fena bir görüntü çizmemiş ve takıma soyadı gibi abilik yapacaklardan...


Bekir Yarangüme'ye gelince.. Onu Kombassan Konyaspor'lu dönemden hatırlıyorum ben ilk, çok iş var bu adamda dedik ama biraz yanıldık diye düşünüyorum. Transfer olduğu TED Kolejliler ile ligin sayı krallığına ulaştıktan sonra 2 sene Türk Telekom forması giydi... Sonra Beşiktaş ve Banvit deneyimi de mevcut Ülkerspor kapandıktan itibaren.. Geçen sezondan sonra tamamen değişen Türk Telekom'dan sonra adı Banvit ve Galatasaray Cafe Crown ile de anıldı ama o da Mustafa Abi gibi yuvaya dönenlerden. Şutlarını geçen sene özellikle çok ama çok beğeniyordum çünkü etkili atıyordu hakikaten ama, ne bileyim birşeyler hep eksik kaldı 1977 doğumlu oyuncu da!

Ve benim her zaman çok sevmiş olduğum Cüneyt Erden'e geçelim.. Onu ben David Rivers'lı dönemde benchten gelip de fizandan yolladığı 3'lüklerle tanıdım. Daha önceki analizlerde de dedim ya şutörlere karşı bir zaafım var, severim böyle adamları. Zaten Bursa doğumlu olan basketbolcu Tofaş altyapısından yetişti ve 1995-2000 yılları arasında kulübündeydi. Sonrasında bir gezginlik başladı ve Telekom, Karşıyaka, Daçka, Ülkerspor, Efes Pilsen , Galatasaray Cafe Crown ve Bornova'da geçirdi son 10 yılını! Üst düzey liglerde yer aldığından tecrübesi ile bile olsa çok şey katacaktır siyah beyazlı ekibe!

4-5 numarada oynayacak oyuncuları ele alalım hemen... Likholitov, Oglivy, Cevher ve zaman zaman İgnerski ile desteklenecek. Oglivy hazırlık karşılaşmalarında faydalı olacağının sinyallerini verdi. Cevher ise son 2 sezondan beri çıkış içerisinde ve geçen sezonu oldukça formda bitirdi. Fedor Likolitov ise elinde geleni yapan bir oyuncu. Ve bu yüzden kadroda tutuldu.

3 numarada Bekir, Serhat, Cevher, İgnerski, Murat katkı yapacak isimler.. Aslında burası biraz karışık... Hani birşeyler eksik gibi ama aşırı değil. Ortalama üstü bir oyuncu var mı? Ihhh! Kasarsam Cevher'in geçen sezonki harika katkısıyla burada yer almasına gönlüm razı olur.. Ama Beşiktaş'san daha da iyisi olabilirdi burada. Sonuçta Bekir iyi oyuncu ama 342üne merdiven dayadığını da belirtelim.

1-2 numarada Mira Chatman süratiyle yine büyük katkı yapacaktır bu takıma. Geçen sene oynanan basketbolda bir adım yukarı çıkılmasında başroldeydi bence! Cüneyt Erden ve Mustafa Abi ise tecrübeleri ve yeteneklerini Beşiktaş için sahaya aktarmaya çalışacaklar!

Hazırlık turnuvasında Türk Telekom'u, Vef Riga'yı ve Cibona Zagrep'i yenip şampiyonluğa ulaştılar. Aslında fena gitmiyorlar ama bunlar elbetteki ölçü değil. Akatlar'da ki seyirci ölüyü dirilteceğinden oradaki maçlarda çok sıkıntı olmayacaktır görüşünü taşıyorum ama ya deplasmanlar???

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...