Arama

26 Eylül 2010 Pazar

Orduspor - Çaykur Rizespor



Rizespor beklemediğim şekilde ilk 4 haftayı puan bakımından oldukça iyi bir performansla kapattı ;
4 maçta alınan 8 puan geçen sene büyük paralara kurulan takımın ; son anda küme düşmekten kurtulması sonrası dağıtılması kararını haklı çıkarmış gibi gözüksede ben ilerleyen haftalarda takımın ilk 6 için mücadele etsede 6-12 arası bir orta sıra takımı olacağını düşünüyorum.

Ümit Kayıhan bu ligi iyi tanıyan ve maçın stresine göre takımın motivasyonu ayarlayabailen bir hoca ancak bu tarz kırılma noktası yüksek maçlarda hocaların ellerinde takımı ileriye taşıyacak oyuncuları olması gerekli ; bu Rize takımında olmayan bir özellik.

deplasmanlarda daha çok oyunu geride kabul eden ; orta sahası ile ayakta kalmaya çalışan bir takım görünümünde.
Bu sene deplasmanda alınan 4 puana rağmen ; pekte başarılı bir oyun sistemi olduğunu söyleyemem.

Bu maçta bana göre takımın kilit isimlerinden kanat oyuncusu Mutlu sakatlığı nedeniyle olmayacak ; aynı şekilde takımın tecrübeli isimlerinden Koray ın kadroda olmadığı gelen bilgiler arasında ; orta sahada zorlanacak.

Stoper oynayacak Ayman Rize için kilit isim olacak ; bence hata yapmaya müsait.Tüm yük ona binecek.

* * *

Orduspor , sene başında hazırlık kampında aldığı sonuçlarla dikkatimi çeken bir ekipti ; uğur tütüneker TD olarak biraz kapalı kutuydu ancak şu anda oynatmaya çalıştığı sistem Bank asya için riskli ama rakibe her zaman baskı kurabilecek yapıda.
Çift santrfor oynayıp yeri geldiğinde tek santrofora dönüp oyunun kontrolü sağlamaya çalışan bir ekip görünümünde olabiliyor ; geçen haftaki Antep maçında fena da oynamamışlar ; 1 gol atabilseydiler bence 3 puanla dönebilirlerdi.

Muarrem için sene başı değerlendirmede 1-2 cümle ile bahsetmiştim ve şu anda takımın oyun iskeleti onun üzerine ;
bana göre Rize maçında ordunun en etkili silahı orta saha olacak.
Orta sahadaki toplar kanatlara inerse ; ev sahibi baskısıyla pozisyon bulacaklardır.

Süper lig tecrübeli kaliteli isimleri var.

* * *

Rize kadro yapısı itibari ile öne geçtiği maçlarda ; rakbin açıklarını değerlendirme fırsatı aramak yerine oyunu geride kabul etmeyi tercih ediyor.
Bu oyuncu yapısıyla Ümit Kayıhan ın bir sistemi ; geçen hafta Erciyes maçında içerde 2-1 önde ; Erciyes gelmeye başlamışken defansı güçlendiren değişiklikler peşine düşmesi bana göre hataydı...

Benim beklentim ; önündeki 4 maçlık periyotta nispeten daha denk ekiplerle karşılaşacağından Rize bu deplasmandan 1 puan la çıkarsa çok büyük rahatlama içine girecektir ; 2 önemli eksikleriyle maçı kendi sahalarında kabul edecekleri bir gerçek.

Orduspor baskılı oynayacaktır ; 4-0 kazandıkları Güngören maçında dahi 2-3 pozisyon verdiler ; bu basit hataları yapmazlarsa ben bir şekilde maçı kazanabileceklerini düşünüyorum.
geriye düşerlerse kenardan geleip skor değiştirecek adamları var ki Rize geride kabul eddeceğinden maçı yeterince pozisyon bulacaklardır diye düşünüyorum.

Moral-kadro ve ev sahibi avantajıyla Ordu 1 adım önde.


Orduspor Kazanır - 2.20
Orduspor DNB - 1.56

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...